Revolutionair toilet biedt alternatief voor papier en natte doekjes

Nederlanders voelen zich niet schoon na wc-bezoek. Revolutionair toilet biedt alternatief voor papier en natte doekjes

Veel Nederlanders voelen zich niet schoon na een bezoek aan het toilet. Ruim 40% heeft wel eens last van een onfris gevoel of ‘remsporen’, terwijl bijna iedereen zegt hygiëne belangrijk te vinden. Dit blijkt uit internationaal onderzoek van GfK.

Dat Nederlanders veel waarde hechten aan hygiëne is duidelijk: 97% vindt persoonlijke hygiëne vrij belangrijk of zelfs zeer belangrijk. 36% van de Nederlanders geeft aan zich te storen aan een niet schoon gevoel na toiletbezoek. In Spanje gaf maar liefst 74% van de mensen aan dat zij zich het meest storen aan een vies gevoel na een toiletbezoek.

Geberit    

Eén op de tien Nederlanders geeft aan dat zij na een toiletbezoek regelmatig last hebben van remsporen in hun ondergoed en 30% heeft hier wel eens last van. Ook in Duitsland en Zwitserland wordt dit als een vaker voorkomend probleem genoemd.

Helft Nederlanders gaat vrijwel nooit in bad
Douchen is voor de meerderheid van de Nederlanders een dagelijkse routine, een bad nemen doet de helft van de ondervraagden zelden of nooit. Douchen is in alle ondervraagde landen populairder dan baden, met uitzondering van Japan: daar neemt 56% van de mensen elke dag een bad.

Relaxmoment in het kleinste kamertje
Het toilet is voor veel Nederlanders een plek waar ze zich even kunnen terugtrekken en ontspannen, om bijvoorbeeld een boek te lezen of gewoon om te genieten van de rust, al zijn er ook mensen die dit moment gebruiken om een telefoontje te plegen.

Water in plaats van papier
In sommige landen, bijvoorbeeld in Japan, is reinigen met water in plaats van papier heel gewoon. Speciale toiletten met een geïntegreerde douchefunctie zijn nu ook in Nederland verkrijgbaar.

Geberit    

Ruim twee derde van de Nederlanders denkt dat ze zich schoner zouden voelen door te reinigen met water na een toiletbezoek. Bij de vraag hoe men zich het liefst zou reinigen met water, wordt uit een lijst met opties door 51% de voorkeur gegeven aan een WC met geïntegreerde douchefunctie.

Als reden geeft 70% van de respondenten aan dat dit hen een schoner gevoel zou geven, 62% meent dat een waterstraal beter zou reinigen dan papier. Stefan Peters van GfK geeft aan: “In Nederland is twee derde van de ondervraagden niet bekend met het toilet met geïntegreerde douchefunctie. Een derde geeft echter aan dat zij zich voor kunnen stellen dat zij een dergelijke WC zouden willen kopen. Normaal gesproken zijn mensen vrij sceptisch bij nieuwe producten, dus dit onderzoek geeft aan dat hier ook in Nederland een markt voor is.”

Het GfK-onderzoek werd eind 2009 uitgevoerd onder Nederlanders van 35 tot 55 jaar, in opdracht van Geberit, fabrikant van het toilet met geïntegreerde douchefunctie, genaamd AquaClean. Deze AquaClean reinigt met water in plaats van papier. De studie werd in 7 verschillende landen uitgevoerd (Zwitserland, Duitsland, Italië, Spanje, Japan, Frankrijk en Nederland). Vragen in het onderzoek hadden betrekking op algemene hygiëne, badkamer en toilet, wellbeing, intieme hygiëne en bekendheid met het fenomeen toilet met geïntegreerde douchefunctie.





Brochure over Revolutionair toilet biedt alternatief voor papier en natte doekjes aanvragen

Aanhef *
Voorletters * / Tussenvoegsel
Achternaam *
Postcode / Plaats *
Straatnaam / Huisnummer *
Land *
E-mailadres **
Telefoonnummer *

Ik ga:




De velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.
** Sommige fabrikanten versturen u liever informatie per email.



BLADER OP MERK

BLADER OP PRODUCTGROEP